Ahad, 13 November 2011

Buat yang jauh di sana.....

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim....aku memohon kepada mu Ya Allah janganlah engkau lalaikan aku dengan segala kemewahan yang ade di bumi ini Ya Allah.Janganlah kau lalaikan aku dengan segala perbuatan perbuatan yang membawa aku ke arah kemaksiatan.Dengan namau Ya Allah aku memohon agar kau temukanlah aku dengan orang yang pernah aku sayang yang pernah aku buat masa depan dia gelap dan yang pernah kau utuskan buat diriku semasa aku ingin ke jalan Mu Ya Allah.Ya Allah Ya Tuhanku aku bersyukur dengan ujian yang kau berikan buat aku dan ini mendekatkan lagi diriku ini kepadamu Ya Allah dan membuatkan diriku ini tidak pernah jemu menyebut namaMu Ya Allah ketika aku berada dalam kesusahan.Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim aku mohon kepadamu Ya Allah agar kau tabahkan hati si dia Ya Allah supaya dia sentiasa kuat untuk menempuh liku liku kehidupan yang penuh dengan dugaan ini.Ya Allah apalah khabar si dia yang berada di sana?Aku harap agar si dia sentiasa berada dalam keadaan yang sihat dan sentiasa dilindungi oleh mu Ya Allah.Ya Allah bagaimana si dia menghadapi dengan segala ujian yang telah kau turunkan buat kami ini Ya Allah?Hambamu ini berharap agar si dia tidak jemu menyebut namamu Ya Allah dan sentiasa berdoa kepadamu Ya Allah.Ya Allah kau telah temukan aku sebaik baik manusia yang pernah aku kenal.Manusia inilah yang banyak membimbing aku.Ya Allah.Aku bersyukur Ya Allah atas ujian yang kau berikan kepada kami mungkin ade hikmahnye buat kami dan ade kebaikkanya untuk kami pada masa akan datang.Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim kau temukanlah aku dengan si dia satu hari nanti untuk aku menjaga dia dan membimbing si dia kejalan Mu Ya Allah,menjadi imam dan ayah yang baik buat anak anak dan membawa si dia bersama untuk mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat kelak.Ya Allah Ya Tuhanku seandainya si dia bukanlah jodoh buat diriku kau temukanlah si dia dengan pasangan yang boleh membawa si dia sentiasa di landasan mu Ya Allah dan boleh membawa si dia mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat kelak.Amin Ya Rabbal Alamin.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan